zaterdag 6 juni 2009

Breien: Kiila

Donderdag werd ik opeens geveld door een ontsteking in mijn enkel. Au! Veel meer dan op de bank zitten kon ik niet. Gelukkig had ik mijn paar sokken in wording ook op de bank liggen, dus ze zijn nu af!

Sokken breien vind ik erg leuk om te doen. Ik vind het geweldig om telkens weer nieuwe dingen te ontdekken en te leren. Bovendien zijn sokken relatief snel klaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een trui maat 40..
Het probleem met gebreide sokken is dat ik ze, als ze eenmaal klaar zijn, best lelijk vindt. Ze zitten heerlijk, daar niet van, maar het ziet er eigenlijk niet uit. ;-) Mijn voeten lijken kolossaal (maat 37) om over mijn benen nog maar te zwijgen.

Patroon: Kiila (Yarnissima)
Garen: Trekking XXL Pro Natura (Wolhalla)
Naald: 2.5
Maat: 37

Desondanks ben ik vandaag vrolijk aan een nieuw paar begonnen. Dit keer in snoepjesroze, heerlijk! Het is weer een patroon van Yarnissima, dit keer 'Brainless' Sokken brei ik eigenlijk altijd vanaf de teen. Dit heeft als voordeel dat je nooit wol tekort komt voor de teen. Bovendien krijg je met de 'Judy's Magic Cast-on' een prachtige naaldloze teen. Tja, daar word ik gelukkig van... ;-)



Omdat het vandaag een stuk beter gaat met mijn enkel, ben ik ook weer lekker aan het naaien geslagen. Als dochterlief wil meewerken morgen nieuwe foto's!


1 opmerking:

  1. Ik vind het reuzeknap! Mijn oma heeft ooit geprobeerd dat ik rond leerde breien en ook een hier eraan, maar op een of andere manier heb ik er niet zoveel geduld voor of zo. En ik vond de naalden heel erg dun en dat deed zeer aan mijn vingers (ik was wel een jaar of 9 รก 10, dus misschien hoog memmelgehalte). Dat rond breien is prima gelukt, jaquard ook, maar die hiel, nee ... helaas ben een wandelende ramp. Hahaha, ik denk dat ik meer geschikt ben voor lapjes en zo....

    Veel beterschap met je enkel!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen