woensdag 18 juli 2012

Een pot vol bijna-koekjes!


Al een paar jaar geleden zag ik dit idee op het blog van Oei.  Zo leuk!


Dus toen ik aan het nadenken was over een juffencadeautje 
en dit idee weer tegen kwam op Pinterest
was ik er snel uit. 
Ik heb er in totaal 7 gemaakt 
en aangezien ik meteen ik al vragen kreeg over hoe je zo'n pot maakt, 
volgt hier een beschrijving!


De basis is een weckpot met een inhoud van 1 liter.
Ik kocht die van mij bij de Xenos.
In de pot doe je de volgende ingrediënten in deze volgorde:

 * 150 gram bloem *
* 1 theelepel bakpoeder *
* snufje zout *
* 75 gram havermout *
* 80 gram witte basterdsuiker *
* 80 gram rietsuiker *
* 100 gram M&M's *
* 75 gram ongezouten pinda's *
* 100 gram chocola (wit, melk of puur) in stukjes gehakt *



Aan de pot hangt een kaartje:


Zelf toevoegen: 

90 gram gesmolten roomboter
1 ei

Wat moet je doen?
Verwarm de oven voor op 180º C.
Doe de inhoud van de pot in een kom.
Voeg de gesmolten boter en het ei toe.
Meng alles door elkaar.
Vorm er kleine balletjes van en leg die op een bakplaat.
Bak de koekjes tussen de 10 en 13 minuten.

Eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten