zondag 3 maart 2013

Een heleboel dingen

Zo, even het fototoestel leeg gemaakt. 
Dat krijg je als je een maand niet blogt...

Ik borduurde een shirtje voor een vers baby'tje.
In de stijl van het geboortekaartje, met een uil.

Ik maakte een shirtje voor dochter van allemaal restjes.

Opgeleukt met een gehaakte bloem en wat lintjes.

Toen we een tijd geleden op familievisite waren, 
viel dochter in een plas.
Deze ontaarde moeder had geen reservekleren mee,
maar tante toverde uit een doos een schattig donkerblauw overgooiertje.
Meer dan 10 jaar oud, maar het stond zo schattig.
Dus ik maakte er ook één.


Bij de Action hadden ze borduurpakketten. 
Inclusief garen voor 4 euro, geen geld toch?
En dan ook nog in mijn favoriete kleuren!
Ik heb de hele serie gekocht ;-)
en de eerste is inmiddels af.


De laatste weken ben ik druk aan het naaien voor jongste zoon.
Ik maakte 3 broeken (nog niet op de foto gezet)
en wat shirtjes. 
Dit 'Jipshirt' is zijn favoriet!

Werkwijze van de applicatie:
- tekening van Jip met wateroplosbare stift op het voorpand tekenen
- lapje achter het shirt vastmaken met spuitlijm 
- contouren van Jip naaien
- de bovenste stof voorzichtig wegknippen
Klaar!



2 opmerkingen:

  1. Wat heb je veel mooie dingen gemaakt. Leuk applicatie-manier heb je gebruikt. Super leuk om te doen ook als je geen borduurmachine hebt.

    Schattig shirtje en overgooiertje heb je gemaakt voor je dochtertje. Staat supersnoezig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, dat appliceren! Ik had het wel eens eerder op het WWW gezien, maar de oerhollandse Jip spreekt mij extra aan. Het gaat in m´n (bomvolle) mapje inspiratie&to do.

    En dat restjes shirt voor je dochter, helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen