maandag 18 maart 2013

Sokken

Op het Sanchoforum was laatst een topic over 'tasjes'.
Van die half-afgemaakte projecten 
waar je dan geen zin meer in hebt
en die in een plastic zakje in een hoek belanden.
Waar ze een jaar later nog liggen ;-)
Op naaigebied heb ik eigenlijk niet van dat soort tasje.
Ik maak meestal af waar ik aan begin 
en als het niks is en niks gaat worden 
kieper ik het zonder problemen in de kliko.

Op breigebied is dat helaas anders.
Omdat het breien van iets altijd lang duurt, 
heb ik vaak halverwege geen zin meer
en begin weer aan iets nieuws.

Zo ook deze sokken.
Ik moest nog een klein stukje been van de tweede sok,
dus nog twee avondjes breien.
Waarom ik het dan 3 maanden heb laten liggen?
Geen idee...

Zoals jullie wel zien zijn het twee verschillende sokken.
Ik vind het breien van sokken echt leuk om te doen,
maar helaas heb ik last van het 'second-sock-syndrome'. 
Met andere woorden:
in het breien van de tweede (dezelfde) sok heb ik nooit zin. :-)

Dus heb ik een jaar geleden besloten dat ik geen paren meer brei,
maar gewoon twee verschillende sokken.
Veel leuker om te doen!
Vaak zoek ik wel patronen die een heel klein beetje bij elkaar passen.
Garen: Tiger shop
Patroon: via Ravelry

2 opmerkingen:

  1. Wat grappig. Dezelfde kleur en toch anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar!! Ik heb vijf verschillende sokken, waar ik de tweede nog van moet breien, maar ik geef niet op ;-). Mag van mezelf pas ergens anders aan beginnen tot dat ik alle paren compleet heb!! Deze zijn heel erg leuk. Grappig twee verschillende sokken! Grtjs, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen